Friday, November 25, 2011

Joan Loves..... L'Oreal Professionnel Texture Expert Taming Cream

So tomorrow morning, I'm going to join my mum to her office's family gathering which means I,at least, have to look decent. My wild-thick-half curly-half straight (bekas smoothing) hair won't help me to look like one.

When I have to go to some event,but  have no time going to salon to make my hair looks good, usually I'll do it my self the night before. My Ritual would be: keramas(with Dove shampoo and Dove Conditioner), then put vitamin before I style it.

Tonight, I change the steps a little bit. How? By using L'Oreal Professionnel Texture Expert Taming Cream (which I got from the L'oreal  hairshow goodie bag :D)

From feel unique.com:
A dream cream for taming thick, rebellious hair, that delivers nutrition and softness to instantly reduce volume and give long-lasting anti-humidity protection.

Usage: Work a hazelnut-sized amount into hands and apply to clean, towel-dried hair before blow-drying (use a diffuser to define curls). Can be reapplied to dry hair throughout the day for added control.

[caption id="attachment_1258" align="aligncenter" width="518" caption="Sampel yang gue dapat :D"][/caption]

What I quite don't like about it is the scent saat baru pertama kali keluar dari bungkusnya. It has a weird scent,almost like arabian honey and I don't like arabian honey (dulu pernah dipaksa minum waktu lagi sakit,baunya enggak suka gue :(). Untungnya, baunya lama-kelamaan enggak semenyengat itu.

Saat diaplikasikan ke rambut,wiih dingin -dingin empuk (apa siiih ,jo?) kayak mau creambath gitu.

Keringing rambut,terus mulai mengutak-atik rambut.......

The result?

Very satisfying.

:D  Karena gue masih amatiran dalam hal catok mencatok sendiri rambut gue,meskipun pakai vitamin, biasanya bagian akarnya enggak akan terlalu lurus (or keesokannya akan jadi keriting lagi). Yang lebih ngebetein, rambut gue agak sedikit kaku

[caption id="attachment_1260" align="aligncenter" width="317" caption="Kalau pakai vitamin biasa,saat dicatok sendiri masih ada yang keriting"][/caption]

After I use this product, my hair looks even better. Okay, to be fair, emang engga langsung lurus banget gitu (secara gue juga enggak berani narik rambut gue setega orang-orang di salon). Tapi memang rambut gue jadi terasa lebih ringan, lebih halus,dan lebih lurus dibandingin pakai vitamin biasa. Hasilnya juga jadi lebih flowy. So yeah it sure does taming my wild-thick-half curly-half straight (bekas smoothing) hair.

[caption id="attachment_1261" align="aligncenter" width="291" caption="It made my hair glowy...(kalo enggak keliatan, maaf ya. kamera nempel di tembok,gue enggak bisa ngecek f stop bla bla bla.oh,and also Mind the messy background xixixixi)"][/caption]

[caption id="attachment_1259" align="aligncenter" width="529" caption="Setelah pakai L'Oreal (again.. saya enggak bakat self portrait)"][/caption]

Kalo gue baca di review orang-orang, krim ini juga berguna untuk mengontrol rambut frizzy in daily life juga. So maybe I should give it a try without straightening my hair later.

No comments:

Post a Comment